جستجو | تماس با ما
| | | | | |
وضعیت جابجایی مسافر در شهرستان خوروبیابانک مطلوب یا نامطلوب؟

سال 1353 مرحوم علی اکبر نایب (علی آقا)پل ارتباطی مهرجان را تا طهران قدیم رسم کرد و رسما  اسم شرکت تعاونی مسافربری شماره 10 نایب بر سر زبان خوروبیابانکی ها از روستای بیاضه گرفته تا جندق و سپس روستای چوپانان و شهر انارک  افتاد و بی انصافی است که بیان نکنیم پیشرفت اکنون بسیاری از کویر نشینان به لطف وجود چنین پل ارتباطی بوده است بگذریم آن روزها گذشت و آن مردان  با همت عالی  زیر خروارها خاک مدفون گشتند و کم کم به باد فراموشی سپرده شد تمامی آن زحمتها و خون دل خوردنها اکنون که ماههای پایانی سال 92 را می گذرانیم و 30 سال از آن دوران گذشته نه تنها بر کیفیت خدمات مسافربری افزوده نشده کم مانده است همین اتوبوس های موجود را نیز بفروشند و مسافرین آواره جاده ها شوند

هنوز یادمان نرفته اگر می خواستیم نامی از محل تولدمان ببریم  سعی می کردیم خودمان را یه جوری به نایین بچسبانیم که هویت داشت به قول بچه های اونروزها  خوروبیابانک حتی زیر پونز نقشه ها هم وجود خارجی نداشت تا چه برسد به دوست یا همکلاسی دانشگاهیت بخوای توضیح بدهی که  کجا زندگی می کنی

هنوز یادمان نرفته خور تا سال 1375 بن بست 250 کیلومتری بود بعنوان یک بن بست نایین که روزانه در 24 ساعت تنها بتعداد انگشت شمار خودروهای سبک و سنگین در  جاده  آن تردد داشتند

هنوز یادمان نرفته تا سال 1376 هر کسی که از اتوبوس  روزانه اصفهان خور  جا می ماند بنوعی آواره لب جاده نایین و سه راهی جندق  آنهم ساعتها بود

هنوز یادمان نرفته  اگر برای یک کار واجب و فوری که ساعت 13 یک روز برایت پیش می آمد که مجبور بودی به نایین یا اصفهان سفر کنی لازم بود بیش از 5 الی 7 ساعت و گاهی اوقات تا اوایل صبح در میدان وردوی خور منتظر یک وسیله چهار چرخ بنشینی و هزار جور دعا و نیایش ولی باز هم خبری نبود حتی حیوان چهار پایی هم از کنارت نمی گذشت  چه برسد به وسیله نقلیه چهار چرخ

در حال حاضر کسی که قصد مسافرت به تهران و اصفهان را داشته باشد همه شب  چندین سرویس از بیرجند از مسیر خور گذر می کنند فقط وای به روزی که تعطبلی باشد یا ایام نوروز و محرم  دیگر کسی نمی تواند از این سرویسها استفاده نماید زیرا تمامی اتوبوسها از مبدا تا مقصد تکمیل می باشند

سال 92 هم تمام شد و چهار سال از شهرستان شدن همان خور  می گذرد و حال ، خور شهری بزرگ و اسم و رسم دار قلمداد می شود و خوروبیابانک با همت مردانی که نامی از آنها به نیکی یاد نمی شود سری در سر ها دارد وضعیت مسافربری آن از سال 1360 تا کنون حتی ذره ای تغییر که نکرده هیچ. پسرفت هم داشته است

جای بسی تقدیر و تشکر دارد از کسانی که هر جور شده سعی در بر پا نگه داشتن این  سرویسها در شهر خور دارند و با تمامی ناملایمات و کاستی ها تردد در  مسیرهای  خور-اصفهان و خور-تهران و خور -یزد را حفظ نمود ه اند

بنظر شما دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش مسافربری توسط هم شهری هایمان چیست و چه علتی دارد

آیا دولت حمایت نمی کند؟

آیا دولت مخالفت می کند؟

آیا مقرون به صرفه نیست سرمایه گذاری در این بخش؟

آیا اراده ای که این بخش را سر و سامان دهد وجود ندارد؟

آیا نقش مثبت و موثری در پیشبرد اهداف بلند مدت یک شهرستان  ندارد که اینگونه رها شده است؟

آیا در دست افراد خاصی گرفتار است و بنوعی انحصاری است؟

و هزار چرا  و اما و اگر و سوال دیگر

از دیدگاه خودمان کمی مسئله را تحلیل و بررسی می نماییم

شهرستان شدن خوروبیابانک هزاران هزار فرصت های ناب سرمایه گذاری در بخشهای مختلف ایجاد کرده است خیلی از فرصتها را اشخاص حقیقی رانت دار  ربودند و خیلی از فرصتها باقیست و نیاز به سرمایه گذاری  حقوقی ها دارد و از حقیقی ها کاری بر نمی تابد مگر آنکه با حمایت  حقوقی ها حقیقی ها سرمایه گذاری کنند

فرصت سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل مسافری در کدام  بخش می گنجد حقیقی یا حقوقی

کمی به حواشی می پردازیم اکنون آنهایی که راهی اصفهان یا تهران هستند با اتوبوس های تهران بیرجند یا بیرجند اصفهان اگر جایی برای نشستن داشته باشند تردد می کنند جای بسی خوشحالی است که چنین فرصت هایی در حال حاضر در شهر خور وجود دارد این یک طرف قضیه است از دیدگاهی دیگر مسئله را نگاه می کنیم

مدتی است اتوبوس های مسافربری سر و صدای زیادی در کشت و کشتار  مسافرانشان و زنده سوزاندن آنها  ایجاد کرده اند فرقی ندارد کدام خط باشید و کدام نقطه  آمار تلفات اینگونه اتوبوسها بشدت در حال افزایش است  و مسافران حاشیه امنیتی برای جانشان ندارند همه می دانیم اتوبوس های مسافربری بیمه داشته و مسافران آنها بیمه هستند در صورتیکه نام و نام خانوادگی مسافرانشان در لیست ترمینال ثبت شده باشد نه اینکه در بین راه سوار شده باشید  بنظر شما اگر خدایی ناکرده  چنین اتفاقی برای اتوبوس هایی که در این مسیر خور -تهران تردد می کنند بیفتد و از قضا درون آن چندین نفر از همشهریان ما باشند  چه خواهد شد قضاوت با خودتان

آیا نیاز نیست بطور جدی چنین مسئله ای را از سوی مراجع ذیصلاح پیگیری کنند و پیشگیری  قبل از درمان داشته باشند  آیا در حال حاضر مسیر تهران خور و بالعکس نیاز به  سرویس روزانه مجزایی ندارد که ضمن ایجاد شغل برای چند خانواده حاشیه امنیت  تردد مسافری  تامین شود

تا کی قرار است سرویس دهی مسیر های خور- اصفهان و خور- تهران و خور یزد  مانند سالهای 1360 باشد همه چیز تغییر کرده است ولی این بخش هنوز فریز شده باقی مانده است

استدعا داریم بزرگوارانی که تخصصی در این صنعت دارندآستین همت را بالا بزنند و دستی بر سر و روی این صنعت حیاتی و مهم در شهرستان خوروبیابانک بکشند و حتی می توان نمایندگی صدور بلیط شرکت های مسافربری تهران-بیرجند و اصفهان-بیرجند و... را دایر کرد آیا شدنی نیست؟

می توانیم سرمایه گذران را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب نمائیم

و شاهد روزهایی باشیم که سرویس خور-تهران و بالعکس همه روزه شده

می توانیم روزهایی را شاهد باشیم که سرویس خور اصفهان  هر 12 ساعت  باشد

و می توانیم روزهایی را دید که سرویس خور-یزد همه روزه شده است

فقط و فقط کمی همت بلند و مضاعف میطلبد تا به این مهم دست پیدا نمائیم و مطمئن باشید شدنی است، خواستن توانستن است که میتوانیم .انشاالله

به امید آنروز

 

در حال نمايش فرم
صفحه نخست مدیریت سایت